بلفاروپلاستی یا لیفت ابرو کدام برای من مناسب است؟

بلفاروپلاستی یا لیفت ابرو

با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی می کند و روی پلک ها و ابروها تاثیر می گذارد. دو روش رایج که به طور گسترده برای رفع این نگرانی ها مورد استفاده قرار می گیرند، لیفت ابرو و بلفاروپلاستی هستند. بلفاروپلاستی یک جراحی پلک است که می‌تواند افتادگی پوست، پوست و چربی اضافی پلک ‌های بالایی، پلک پایین یا هر دو را اصلاح کند. این جراحی حتی می تواند به رفع مشکلات بینایی که به دلیل افتادگی پلک ها ایجاد می شود، کمک کند.

لیفت ابرو به رفع افتادگی و چین و چروک روی پیشانی کمک می کند اما پوست اضافی ناحیه پلک را از بین نمی برد. با این حال لیفت ابرو نیز می تواند دید شما را با بلند کردن پلک بهبود ببخشد. درک تفاوت بین بلفاروپلاستی و لیفت ابرو و اینکه کدام روش برای شما مناسب است ممکن است کمی چالش برانگیز باشد.

بلفاروپلاستی یا لیفت ابرو

بلفاروپلاستی چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

بلفاروپلاستی که معمولا به عنوان جراحی پلک شناخته می شود، یک عمل زیبایی است که هدف آن برداشتن پوست، چربی یا ماهیچه اضافی از پلک های بالا و یا پایین است. هدف اصلی بلفاروپلاستی طراوت بخشیدن به ناحیه چشم است و باعث می شود چشم ها هوشیارتر به نظر برسند. کاندیدای خوب برای بلفاروپلاستی کسانی هستند که پوست اضافی، پف کرده یا کیسه های اطراف چشم دارند که باعث ظاهر خسته و پیر می شود. برخی از مزایای بلفاروپلاستی عبارتند از:

  1. تغییر ظاهر: با از بین بردن پوست و چربی اضافی اطراف چشم، ظاهری شاداب تر به دست می آید.
  2. تقویت بینایی: برای کسانی که به دلیل پوست اضافی پلک بالایی دچار مشکلات دید محیطی هستند، این روش می تواند به بهبود میدان دید آنها کمک کند.
  3. نتایج طولانی مدت: نتایج بلفاروپلاستی عموما طولانی مدت است و سال های زیادی باقی می ماند.

 

لیفت ابرو چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت ابرو یک عمل جراحی زیبایی است که هدف آن کاهش چین و چروک و خطوط افقی روی پیشانی و همچنین بالا بردن ابروهایی است که دچار افتادگی شده اند. این روش می تواند علائم پیری و تاثیر جاذبه بر روی یک سوم بالایی صورت را از بین ببرد. این تکنیک شامل استفاده از یک دوربین کوچک و ابزارهای تخصصی است که از طریق برش های کوچک ایجاد شده در خط مو وارد پوست می شود. جراح برای لیفت پیشانی و تغییر موقعیت عضلات و در عین حال کاهش ظاهر جای زخم، این جراحی را با ظرافت انجام می دهد.

روند بهبودی پس از لیفت ابرو بسته به تکنیک مورد استفاده متفاوت است، اما افراد به طور کلی 1-2 هفته تورم و کبودی را تجربه خواهند کرد. نتایج نهایی معمولاً در عرض چند ماه پس از فروکش کامل تورم قابل مشاهده است.

کاندیدهای خوب برای لیفت ابرو کسانی هستند که چین و چروک های متوسط ​​تا شدید پیشانی، شیارهای عمیق بین ابروها یا ابروهایی با ظاهری خسته یا پیر دارند. برخی از مزایای بالقوه لیفت پیشانی عبارتند از:

  1. تغییر ظاهر: پیشانی صاف و ابروهای بلندتر می تواند به طور قابل توجهی ظاهر کلی صورت فرد را بهبود ببخشد.
  2. نتایج طولانی مدت: نتایج لیفت ابرو اغلب طولانی مدت است و برای چندین سال باقی خواهند ماند.

مقایسه بلفاروپلاستی و لیفت ابرو

برای من بلفاروپلاستی مناسب است با لیفت ابرو؟

بلفاروپلاستی و لیفت ابرو هر دو جراحی های زیبایی هستند که ظاهر چشم‌ها و نواحی اطراف را بهبود می بخشند. با این حال، بهترین گزینه برای شما به نگرانی های خاصی که دارید و نتایجی که می خواهید به دست آورید بستگی دارد. هنگام انتخاب بین لیفت ابرو و جراحی بلفاروپلاستی عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شوند، از جمله:

  • میزان پیری صورت شما
  • دوست دارید چه جنبه هایی از پیری صورت را اصلاح کنید
  • انتظارات شما از درمان و نتایج واقع بینانه

مشاوره حضوری در مرکز جراحی به شما کمک می کند تا در مورد بهترین روش درمانی برای جوانسازی قسمت بالایی صورت خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.

بخوانید: درمان افتادگی پلک با پلاسماجت +فیلم و عکس

مرکز بلفاروپلاستی در میرداماد تهران توسط جراح محمدخانی

مقایسه بلفاروپلاستی و لیفت ابرو

مقایسه بلفاروپلاستی با لیفت ابرو؟

تفاوت های کلیدی بین لیفت ابرو و بلفاروپلاستی به محل جراحی بر می گردد. در ادامه به مقایسه بلفاروپلاستی با لیفت ابرو می پردازیم.

مزایا

لیفت ابرو بر روی قسمت بالایی صورت تمرکز می کند، به طور خاص چین و چروک های پیشانی و ابروها را هدف قرار می دهد. هدف اصلی آن ایجاد ظاهری با طراوت با بلند کردن ابرو و صاف کردن ناحیه پیشانی است. از سوی دیگر، بلفاروپلاستی پلک‌های بالا و پایین را هدف قرار می‌دهد و هدف آن برداشتن پوست، چربی یا ماهیچه‌های اضافی است که می‌تواند ظاهری خسته، پیر یا محدودیت بینایی ایجاد کند.

تکنیک های جراحی

در حالی که هر دو روش شامل ایجاد برش و برداشتن یا تغییر موقعیت بافت هستند، روش‌های جراحی مورد استفاده برای لیفت ابرو و بلفاروپلاستی در جنبه‌های مختلف متفاوت است.

زمان بهبودی

دوره نقاهت برای هر دو جراحی می تواند بسته به سلامت فرد و تکنیک مورد استفاده متفاوت باشد. با این حال، دوره نقاهت برای لیفت ابرو کمی بیشتر از بلفاروپلاستی است.

عوارض

عوارض بلفاروپلاستی شامل تورم، کبودی، خشکی چشم و مشکلات موقت بینایی است که چند هفته ادامه دارد. عوارض لیفت ابرو تورم، کبودی، درد، کشیدگی پوست، مشکل در حرکت ابرو و تغییرات در احساس است.

هزینه

هزینه بلفاروپلاستی 7 تا 15 میلیون و هزینه لیفت ابرو حدود 20 میلیون تومان است.

مقایسه بلفاروپلاستی و لیفت ابرو

بخوانید: 12 مزایای عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

جراحی پف زیر چشم و هزینه آن (+عکس و فیلم قبل بعد)

انجام همزمان بلفارو و لیفت ابرو ممکن است؟

لیفت ابرو و بلفارو را می توان به عنوان یک روش مستقل انجام داد. اما بلفاروپلاستی و لیفت ابرو بطور همزمان باعث جوانسازی قابل توجه چهره شده و ظاهری زیبا و جوان برای شما به ارمغان می آورد. اگر می خواهید یک سوم بالایی صورت خود را جوان کنید، لیفت ابرو همراه با بلفاروپلاستی می تواند نتایج فوق العاده ای به همراه داشته باشد.

 

لیفت شقیقه چیست و چگونه انجام می شود؟

لیفت شقیقه که به عنوان لیفت گیجگاهی نیز شناخته می شود برای بالا بردن قسمت بیرونی ابرو و از بین بردن چروک های پای کلاغی و سفت کردن ناحیه اطراف شقیقه ها انجام می شود. این تکنیک ظاهری شاداب و جوان تر در قسمت بالایی صورت و ناحیه ابرو ایجاد کند. لیفت شقیقه با بی حسی موضعی و ایجاد یک برش کوچک در خط موی بالای گوش انجام می شود. از طریق این برش، بافت زیرین کشیده می شود تا قسمت بیرونی ابرو بالا برود و چروک ها صاف شود. پس از برداشت پوست اضافی برش با بخیه های کوچک بسته می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *