قرینه نبودن پلک بعد عمل بلفاروپلاستی و راهکار درمان آن

عدم تقارن بعد عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی رایج است که روی پلک های بالا و پایین انجام می شود. این جراحی علاوه بر اینکه زیبایی و جوانی را به چهره شما بازمی گرداند به بهبود دید نیز با پرداشتن پوست اضافی پلک کمک می کند. قرینه نبودن پلک بعد عمل بلفاروپلاستی یکی از عوارض این جراحی است که به دلیل عدم دقت کافی جراح یا به کارگیری تکنیک نادرست رخ می دهد. گاهی اوقات عدم مراقبت کافی و مشکلات ایجاد شده در روند ترمیم و بهبودی پس از بلفاروپلاستی نیز می تواند باعث عدم قرینگی پلک ها شود. پلک های ناهموار یک مشکل زیبایی است اما راه های زیادی برای رفع این مشکل از درمان های غیرجراحی تا روش های جراحی ترمیمی وجود دارد. کافی است با یک جراح پلاستیک مجرب مشورت کنید تا وضعیت خاص پلک بعد از جراحی را ارزیابی کند و گزینه درمانی مناسب را برای شما در نظر بگیرد.

 

درباره عمل افتادگی پلک بیشتر بدانید

عمل افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی یک جراحی محبوب و رایج برای رفع افتادگی پلک ها و بهبود عملکرد آنهاست. این جراحی شادابی و جوانی را به چشم ها و صورت شما بر می گرداند. همچنین می تواند باعث بهبود بینایی، رفع خستگی چشم و بهبود بینایی شود. این جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود و شما بعد از عمل از کلینیک مرخص خواهید شد. طی این جراحی پوست، عضلات و بافت چربی اضافی از پلک بالایی یا پایینی برداشته شده و محل برش بخیه می شود.

بلفاروپلاستی به عنوان جراحی زیبایی تحت پوشش بیمه نیست بنابراین صفر تا صد هزینه ها را باید خودتان پرداخت کنید. فقط در صورتیکه کارشناسان پزشکی تائید کنند که این جراحی برای اصلاح بینایی شما لازم بوده، می توانید از خدمات بیمه استفاده نمایید.

عدم تقارن بعد عمل بلفاروپلاستی

دلیل عدم قرینگی پلک ها بعد عمل بلفارو

عدم قرینگی پلک ها بعد عمل بلفارو دلایل مختلفی دارد که شامل تورم و کبودی بعد از عمل، برداشتن نامتقارن پوست اضافی به دلیل عدم تبحر جراح، ناهماهنگی در برش ها و بخیه ها در حین جراحی، مشکلات عضلانی، متغیرهای فردی، تکنیک جراحی و مهارت جراح است.

 

درمان عدم قرینگی پلک ها بعد عمل بلفارو

برای درمان عدم قرینگی پلک ها بعد عمل بلفارو راه حل های غیرجراحی و جراحی وجود دارد که بر اساس شدت عارضه به شما توصیه می شود.

درمان عدم تقارن پلک

 روش های غیرجراحی

تزریق بوتاکس

تزریق مواد شل کننده عضلانی مانند بوتاکس می تواند به بلند کردن ابرو و به نوبه خود پلک ها کمک کرده و در نتیجه ظاهری متقارن تر ایجاد می کند. نتایج حاصل از این تزریق ها معمولا بین سه تا شش ماه باقی می ماند.

تولید کلاژن

اولتراپی، یک روش غیر تهاجمی است که از فناوری اولتراسوند استفاده می ‌کند. این تکنیک با تولید کلاژن به بلند کردن پلک ‌ها کمک می‌ کند و نتایج آن تا دو سال باقی می ماند.

فیلرهای صورت

فیلرهای صورت  را می توان به زیر پلک تزریق کرد تا به یکنواخت شدن ناحیه و دستیابی به ظاهری متعادل تر کمک کند. نتایج حاصل از فیلرهای معمولاً حدود یک سال باقی می ماند.

 

روش های جراحی

برای موارد شدید ناهمواری پلک ها، مداخله جراحی ممکن است ضروری باشد. در اینجا برخی از رایج ترین روش های جراحی برای اصلاح عدم تقارن پلک ذکر شده است:

اصلاح پتوز

اصلاح پتوز یک روش جراحی است که شامل اصلاح ماهیچه های پلک برای بالا بردن پلک ها به حالت یکنواخت تر است.

جراحی اصلاحی

این روش شامل برداشتن یا افزودن پوست، سفت کردن ماهیچه‌ ها و تغییر در برش ها برای دستیابی به ظاهری متقارن‌ تر است.

روش لیفت ابرو

روش لیفت ابرو همچنین می تواند با بلند کردن ماهیچه های ناحیه ابرو به اصلاح پلک های ناهموار کمک کند.

تکنیک های استتار

علاوه بر درمان های ذکر شده می توان از آرایش و سایر تکنیک های استتار برای اصلاح غیر قرینگی پلک ها استفاده کرد.

دیگر مقالات ما: مرکز بلفاروپلاستی در میرداماد تهران توسط جراح محمدخانی

12 مزایای عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

درمان افتادگی پلک با بوتاکس امکان پذیر است؟

 

درمان عدم تقارن پلک بالا

آیا قرینه نبودن پلک بعد عمل بلفارو خود به خود خوب می شود؟

قرینه نبودن پلک بعد عمل بلفارو معمولا خود به خود خوب نمی شود و نیاز به درمان های اصلاحی دارد. شما باید تا رفع کبودی و تورم پلک ها صبر کنید. گاهی اوقات ناهماهنگی در ترمیم زخم ها باعث غیرقرینگی خواهد شد. دیدن نتایج نهایی بلفاروپلاستی معمولا چند ماه طول می کشد و اگر طی این مدت غیر قرینگی پلک ها بهبود نیافت باید با جراح جهت بررسی دلیل و روش های اصلاح آن مشورت نمایید.

 

باید به همان پزشک مراجعه کنیم؟

بهتر است در ابتدا به همان جراحی که بلفاروپلاستی را برای شما انجام داده مراجعه کنید. از آنجاییکه جزئیات جراحی را بطور دقیق می داند، می تواند درمان های مناسب تری را برای این عارضه در نظر بگیرد. اگر او نتوانست مشکل شما را حل کند سپس می توانید به برای ترمیم و اصلاح غیرقرینگی پلک ها به جراحان و متخصصان دیگر مراجعه نمایید.

 

می توانم شکایت کنم؟

بله اگر غیرقرینگی پلک ها بسیار شدید باشد و تاثیر منفی بر چهره شما بگذارد با در دست داشتن مستندات پزشکی می توانید از طریق شکایت قانونی اقدام نمایید. توجه داشته باشید که اگر این عارضه به دلیل اشتباه جراح اتفاق افتاده باشد قابل شکایت است و باید نظر کارشناسان پزشکی در این رابطه مثبت باشد. شما حتی می توانید وکیل بگیرید و پس از طی مراحل قانونی حقوق خود را احقاق کنید.

دیگر مقالات ما: لیست عوارض شایع و نادر جراحی بلفاروپلاستی و پیشگیری از آن

بهترین راهکار برای درمان

برای بهترین راهکار باید با جراح خودتان مشورت کنید زیرا راههای زیادی برای درمان این مشکل وجود دارد. با اینحال بهترین راه درمان، جراحی ترمیمی است زیرا می تواند محل برش ها را با حذف یا اضافه ترمیم کند.

 

احتمال بروز غیر قرینگی در عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک با اینکه مزایای بسیاری ارائه می دهد اما با خطر غیرقرینگی پلک ها همراه است. احتمال بروز این عارضه به فاکتورهای مختلفی مانند مهارت جراح، تکنیک جراحی، ویژگی های فردی و شدت افتادگی پلک بستگی دارد. احتمال بروز غیرقرینگی در این جراحی بسیار کم است با اینحال برای پیشگیری از آن بهتر است به دنبال یک جراح ماهر و با تجربه باشید. در عین حال باید مراقبت های بعد از عمل را نیز به خوبی رعایت نمایید.

 

 

منبع: www.memorialplasticsurgery.com/uneven-eyelids

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *