12 مزایای عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی پلک بالا یک جراحی سبک است که اغلب برای درمان مشکلات زیبایی چشم انجام می شود. این جراحی پوست، چربی و ماهیچه های اضافی را از روی پلک بالایی حذف می کند تا چشم ها جوان تر و شاداب تر به نظر برسند. بلفاروپلاستی، افتادگی پوست داخل و اطراف پلک را کاهش می دهد و می توان آن را روی پلک بالا یا پایین یا هر دو انجام داد. بلفاروپلاستی اغلب به عنوان یک عمل سرپایی انجام می شود، به این معنی که پس از آن به خانه باز می گردید. این جراحی شامل ایجاد برش های کوچک در پلک ها در امتداد چین های طبیعی است تا اسکار جای زخم را پنهان کند. نتایج بلفاروپلاستی بیشتر اوقات باورنکردنی است و به طور قابل توجهی افتادگی پلک را کاهش می دهد تا جذابیت چشم ها افزایش یابد. عمل بلفاروپلاستی پلک بالا مزایای فراوانی غیر از زیبایی چشم ها نیز ارائه می دهد. به عنوان مثال این جراحی می تواند برای بهبود بینایی که به دلیل افتادگی پلک کاهش یافته است، جنبه درمانی نیز داشته باشد. در ادامه مقاله با مزایای این جراحی بیشتر آشنا خواهید شد لطفا با ما همراه باشید.

 

درباره عمل بلفاروپلاستی بیشتر بدانید

بلفاروپلاستی روشی است که می تواند پلک پایین، پلک فوقانی یا هر دو ناحیه را در طول یک عمل هدف قرار دهد. در طول جراحی پلک فوقانی، جراح یک برش کوچک در امتداد چین پلک ایجاد می کند. سپس پزشک پوست و هرگونه چربی اضافی را از ناحیه خارج می کند. در برخی موارد این چربی ممکن است به نواحی دیگر برای بهبود وضعیت چشم منتقل شود. روش های مختلفی برای انجام این جراحی وجود دارد. بسته به افتادگی یا شلی پوست، ممکن است یک روش اضافی در امتداد کنتوس جانبی یا گوشه چشم انجام شود. در برخی موارد، جراح ممکن است کانتوپکسی را انجام دهد که گوشه خارجی چشم را به ساختار زیرین متصل می کند. این کار به جلوگیری از افتادگی بیشتر پلک کمک کرده و ظاهری جوان تر ایجاد می کند.

12 مزایای عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

12 مزایای عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک بالا به طور موثری وضعیت پلک ها را تغییر داده و به زیبایی بیشتر آنها کمک می کند. هدف از این جراحی بهبود ظاهر چشم و نواحی اطراف آن است و حتی می تواند افتادگی پلک که مزاحم بینایی می شود را بهبود ببخشد. مزایای این جراحی به شرح زیر است:

 

1. درمان قطعی پلک‌های افتاده یا پف‌کرده

بلفاروپلاستی یک درمان قطعی برای افتادگی و پف پلک ها است. این تکنیک برای رفع افتادگی پلک ها، پوست اضافی را حذف می کند. برای درمان پف نیز می توان با این جراحی چربی های اضافه که باعث پف چشم ها شده است را خارج کرد.

 

2. جوانسازی ناحیه چشم

روند پیری، روی پوست پلک تاثیر منفی می گذارد. با گذشت زمان، پوست به طور طبیعی کلاژن و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد که می تواند باعث افتادگی در ناحیه پلک ها شود. جراحی پلک می تواند افتادگی پوست را از بین ببرد، ناحیه را سفت کند و ظاهری جوان تر به چشم ها بدهد.

 

3. بهبود تقارن بین پلک‌ها

برای تقارن بین پلک‌ها با بلفاروپلاستی جراح بطور هدفمند پوست اضافی، عضلات یا چربی ها را از پلک بالا و پایین برمی دارد. بدین ترتیب مشکل تقارن پلک ها اصلاح خواهد شد.

 

4. افزایش میدان دید و پیشگیری از ضعیف شدن چشم

افتادگی پلک بالا باعث مشکلات بینایی خواهد شد که حتی فعالیت‌ های روزانه را برای شما دشوار خواهد کرد. خوشبختانه جراحی پلک می تواند این مشکل را اصلاح کرده و میدان دید را بازیابی کند.

دیگر مقالات ما: درمان افتادگی پلک با بوتاکس امکان پذیر است؟

5. افزایش اعتماد به نفس

بلفاروپلاستی با بهبود ظاهر پلک ها باعث جوانی و شادابی چشم ها شده و نشانه های پیری و خستگی چشم ها را کاهش می دهد. بهبود ظاهر چشم ها احساس بهتری به افراد داده و همین عامل باعث بهبود تعاملات اجتماعی خواهد شد.

 

6. نتایج طولانی‌مدت

بلفاروپلاستی در صورت سبک زندگی سالم نتایج طولانی مدتی ایجاد خواهد کرد که حدود 5 تا 7 سال دوام خواهد داشت. با افزایش سن مجددا افتادگی پلک رخ خواهد داد که اجتناب ناپذیر است.

7. کاهش فشار بر روی عضلات و پوست پلک

با حذف پوست اضافی و چربی از ناحیه پلک ها با جراحی بلفاروپلاستی، فشار بر روی عضلات و پوست پلک کاهش می یابد. علاوه بر این با سفت تر شدن پوست و عضلات پلک، احساس راحتی بیشتری فراهم خواهد شد.

 

8. کاهش احساس سنگینی و خستگی در پلک‌ها

بلفاروپلاستی با کاهش فشار ناشی از پوست و چربی اضافی از روی پلک ها احساس سنگینی و خستگی را در پلک ها از بین برده و به راحتی افراد کمک می کند. با حذف این نواحی شما بدون سختی و سنگینی می توانید چشم های خود را باز و بسته کنید.

 

9. باعث صاف تر شدن پیشانی می شود

جراحی پلک تأثیر مثبتی روی چین و چروک های پیشانی دارد. زیرا افراد دچار افتادگی پلک به طور طبیعی پیشانی خود را برای بهبود بینایی درگیر می کنند که می تواند چین و چروک و خطوط بیشتری در ناحیه پیشانی ایجاد کند.

 

10. گودی و فرورفتگی زیر چشم ها را کاهش می دهد

بلفاروپلاستی علاوه بر رفع پوست و چربی های اضافی برای بهبود ظاهر چشم ها، با انتقال چربی اضافی به زیر چشم می تواند گودی، تیرگی و فرورفتگی این ناحیه را کاهش دهد. بنابراین شما می توانید با انجام یک جراحی و پرداخت یک هزینه، مشکل افتادگی پلک و گودی زیر چشم را همزمان برطرف کنید.

 

11. به کاهش سردرد کمک می کند

افتادگی پلک‌ های بالایی شما را وادار می کنند با فشار بر عضلات پیشانی، بینایی خود را بهبود ببخشید که در طولانی مدت باعث سردرد می‌ شود. جراحی بلفاروپلاستی با از بین بردن افتادگی پلک این مشکل را برطرف خواهد کرد در نتیجه به از بین رفتن سردردهای ناشی از این مشکل نیز کمک می کند.

 

12. رفع مشکلات ارثی در نواحی چشم ها

پف پلک، سیاهی دور چشم و افتادگی پلک ها می تواند زمینه ارثی داشته باشد. بلفاروپلاستی یک جراحی ساده است که این مشکلات را برطرف کرده و زیبایی و جوانی را به چشم های شما باز می گرداند.

 

منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *