جدیدترین روش بلفاروپلاستی با بخیه لیزری [مقایسه با جراحی]

جدیدترین روش بلفاروپلاستی با بخیه لیزری

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، یک عمل زیبایی محبوب است که هدف آن جوان‌سازی ظاهر چشم‌ها با از بین بردن پوست و چربی اضافی پلک‌ها است. به طور سنتی، این روش با استفاده از تکنیک های جراحی شامل برش و بخیه انجام می شود. در سال‌های اخیر پیشرفت‌ فناوری، روش بلفاروپلاستی با بخیه لیزری را به عنوان یک گزینه جایگزین معرفی کرده است. در بلفاروپلاستی با تکنیک جدید از لیزر برای ایجاد برش هایی استفاده می شود که خونریزی و تورم را کاهش می دهد. زمان بهبودی برای بلفاروپلاستی با لیزر در مقایسه با روش‌های سنتی کوتاه‌ تر است. با اینحال انتخاب بین بلفاروپلاستی سنتی و لیزری با توجه به نیازهای خاص بیمار و تخصص جراح صورت می گیرد. با اینکه هدف هر دو روش جوانسازی ناحیه چشم است، اما هزینه و روند بهبودی در روش بلفاروپلاستی با بخیه لیزری متفاوت خواهد بود.

بلفاروپلاستی با لیزر و تیغ

منظور از بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

بلفاروپلاستی با لیزر با هدف جوانسازی پلک ها انجام می شود اما این کار را با استفاده از فناوری لیزر انجام می دهد. این رویکرد به کوتاه شدن زمان بهبودی و کاهش عوارض جانبی در مقایسه با روش ‌های سنتی کمک می ‌کند. تکنیک لیزر با استفاده از پرتو نور که بر روی پوست ملایم ‌تر است برشی تمیز ایجاد می‌کند. در نتیجه خطر ایجاد جای زخم را کاهش می ‌دهد. این روش رگ‌ های خونی را در طول فرآیند مهر و موم می‌ کند و یک برش ظریف ارائه می‌دهد که باعث می ‌شود پس از بهبودی، جای زخم کمتر قابل مشاهده باشد. این عمل تحت بی حسی موضعی انجام می شود، حدود نیم ساعت طول می کشد و نیازی به بستری شدن ندارد.

 

مزایا و معایب بلفاروپلاستی لیزری؟

بلفاروپلاستی با لیزر مزایای زیادی نسبت به بلفاروپلاستی سنتی دارد. از آنجایی که لیزر برای ایجاد برش ها و برداشتن بافت استفاده می شود، این روش نسبت به بلفاروپلاستی سنتی کمتر تهاجمی است و خونریزی، تورم و کبودی کمتری وجود دارد. استفاده از لیزر با برش‌های دقیق ‌تر می‌تواند منجر به نتیجه طبیعی‌ تر شود. علاوه بر این، لیزر رگ های خونی را مهر و موم می کند که خطر عوارض را کاهش می دهد و روند بهبود را تسریع می کند.

 

مقایسه بلفاروپلاستی با لیزر و تیغ جراحی؟

بلفاروپلاستی با لیزر و تیغ جراحی بطور گسترده ای برای بهبود وضعیت چشم ها مورد استفاده قرار می گیرند. این دو روش از جنبه های مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند و بسته به شرایط بیمار می توان از مزایای هر یک برای حذف علائم پیری از پلک ها استفاده کرد.

مزایا

بلفاروپلاستی با لیزر و تیغ جراحی هر روی پلک بالا و پایین انجام شده و می توانند پوست و چربی اضافی را برای شادابی و طراوت چشم ها حذف کنند. در جراحی با لیزر برداشت بافت اضافی دقیق تر و با برش های سطحی انجام می شود بنابراین درد، خونریزی، تورم  و کبودی کمتری تجربه خواهید کرد.

دوره نقاهت

دوره نقاهت در بلفاروپلاستی با لیزر نسبت به تیغ جراحی بسیار کوتاه تر است و شما خیلی سریع تر می توانید به روال عادی زندگی خود برگردید. بطور کلی دوره نقاهت پس از بلفاروپلاستی با لیزر 3 تا 4 روز اما برای بلفاروپلاستی سنتی حدود 15 روز است.

عوارض

در بلفاروپلاستی سنتی عوارض بیشتری را تجربه خواهید کرد که معمولا شامل کبودی، تورم، مشکل در پلک زدن و خون مردگی است. در تکنیک لیزر تورم و قرمزی بیشترین عوارضی است که تجربه می کنید. گاهی اوقات تغییر رنگ نیز در ناحیه تحت درمان ممکن است ایجاد شود.

ماندگاری

بلفاروپلاستی با لیزر و تیغ جراحی هر دو روش های تقریبا دائمی هستند و شما می توانید سال ها از تغییر ظاهر ایجاد شده لذت ببرید. با اینحال از آنجاییکه روند پیری همواره پوست را تحت تاثیر قرار می دهد درجاتی از افتادگی پلک در سنین بالاتر ممکن است رخ دهد که در مقایسه با همسالان شما قطعا کمتر خواهد بود.

هزینه

یکی از مهمترین تفاوت های بلفاروپلاستی با لیزر و تیغ جراحی هزینه آنهاست. هزینه بلفارو سنتی نسبت به لیزر کمتر بوده و حدود 5 تا 17 میلیون تومان است. هزینه بلفارو با لیزر از 17 میلیون تومان بیشتر است. برای اطلاع دقیق از هزینه ها بهتر است از مرکز درمانی مورد نظر خود سوال کنید.

بخوانید: بلفاروپلاستی یا لیفت ابرو کدام برای من مناسب است؟

جراحی پف زیر چشم و هزینه آن (+عکس و فیلم قبل بعد)

معرفی 5 قطره برای رفع افتادگی پلک + عوارض آنها

12 مزایای عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی لیزری برای پلک بالا انجام می‌شود یا پلک پایین؟

بلفاروپلاستی لیزری برای پلک بالا و پایین قابل انجام است. از لیزر روی پلک فوقانی برای برداشتن پوست اضافی استفاده می شود. سپس همان روش روی پلک پایین برای حذف چربی و پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت بلفاروپلاستی لیزر و بخیه

چرا بلفاروپلاستی با بخیه لیزری؟

بلفاروپلاستی با بخیه لیزری یک روش جدید است که با برش های سطحی روی پلک انجام می شود بنابراین سرعت بهبودی در این روش بالاتر است. علاوه بر این کبودی و تورم کمتری در این روش تجربه خواهید کرد و دوره نقاهت نیز بسیار کوتاه تر است. دقت لیزر باعث کاهش آسیب ها شده و بدین ترتیب عوارض کمتری را در این تکنیک تجربه خواهید کرد.

 

آیا بلفاروپلاستی با بخیه لیزری درد دارد؟

در بلفاروپلاستی با بخیه لیزری درد و خونریزی بسیار کمتری تجربه خواهید کرد زیرا برش های عمیق مانند روش سنتی وجود ندارد. بنابراین سوزش و درد پلک در این روش بسیار کمتر بوده و قابل مقایسه با بلفاروپلاستی سنتی نیست. بسته به میزان برش حتی ممکن است دردی وجود نداشته باشد.

 

آیا بخیه‌ها در بلفاروپلاستی با بخیه لیزری نیاز به کشیدن دارند یا جذب می‌شوند؟

در تکنیک بلفاروپلاستی با بخیه لیزری در واقع بخیه ای وجود ندارد زیرا لیزر پس از برش پوست اضافی عروق خونی را مهر و موم می کند. در این روش خونریزی بسیار محدود است بنابراین بخیه لازم ندارد و پوست خود به خود پس از مدتی ترمیم می شود.

 

آیا بلفاروپلاستی با بخیه لیزری برای پلک بالا و پایین انجام می‌شود؟

بسته به نیاز و اهداف بیمار، بلفاروپلاستی با لیزر را می توان برای پلک بالا و پایین انجام داد. این روش می تواند طیف وسیعی از نگرانی های زیبایی از جمله کیسه های زیر چشم، افتادگی پلک ها و چین و چروک یا خطوط اطراف چشم را برطرف کند.

 

جهت دریافت نوبت بلفاروپلاستی لیزری در کلینیک دکتر مهدی محمدخانی واقع در میرداماد تهران فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *