بلفاروپلاستی پلک بالا و هزینه آن در سال 1403

بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی پلک بالا یا لیفت پلک بالا توسط جراحی جهت حذف چین‌ های پوستی که روی پلک ‌های بالایی با افزایش سن به وجود می آید، انجام می شود. پوست ما در نتیجه جاذبه و با دست دادن خاصیت ارتجاعی در اطراف چشم ها به پایین کشیده شده و ظاهری کلاهدار ایجاد می کند. پوست پلک به دلیل ژنتیک، مصرف سیگار، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و کاهش وزن نیز می تواند با سرعت بیشتری دچار افتادگی شود. بلفاروپلاستی پلک بالا یک جراحی رایج است که کمک می کند با حذف پوست اضافی نه تنها زیبایی و جوانی به چهره شما بازگردد بلکه باعث بهبود دید خواهد شد. این جراحی را همه افراد در سنین مختلف می توانند انجام دهند. برای بلفاروپلاستی بهتر است به یک جراح ماهر و با تجربه مراجعه نمایید تا بهترین نتیجه را از این عمل زیبایی به دست آورید.

بلفاروپلاستی پلک بالا و هزینه آن

 

منظور از بلفاروپلاستی پلک بالا

هدف جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا درمان افتادگی پلک و دستیابی به ظاهری جوان تر با اصلاح تغییرات معمولی است که با افزایش سن رخ می دهد. تکنیک های جراحی بلفاروپلاستی پلک فوقانی با گذشت زمان تکامل یافته اند و بسته به هدف و ظاهر مورد نظر می توان انواع مختلفی از عمل ها را انجام داد. بلفاروپلاستی را می توان تحت بی حسی موضعی تزریق شده به پلک ها یا با بیهوشی عمومی انجام داد. این عمل حدود یک ساعت طول می کشد. طی عمل جراح یک برش در چین طبیعی پوست پلک بالایی شما ایجاد می کند. سپس پوست و چربی اضافی را برداشته  شده و با بخیه های بسیار ظریف زخم را می بندد.

 

 

هزینه بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی پلک فوقانی با تکنیک های مختلفی انجام می شود که بستگی به وضعیت چشم ها و شدت افتادگی پلک ها دارد. هزینه این جراحی به فاکتورهای مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی کلینیک و تخصص و مهارت جراح بستگی دارد. هزینه بلفاروپلاستی پلک بالا در تهران توسط جراح چشم دکتر مهدی محمدخانی حدود 12 میلیون تومان است. و در بعضی کلینیک ها هم تا 20 میلیون انجام می شود.

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید.

بلفاروپلاستی پلک بالا

تفاوت عمل پلک بالا و پایین

بلفاروپلاستی پلک بالا برای رفع افتادگی پلک و بهبود دید فرد انجام می شود. در این جراحی برشی بالای خط مژه ایجاد شده و پوست و بافت های اضافی برداشته می شوند. در بفاروپلاستی پلک پایین هدف جراح حذف کیسه های زیر چشم و رفع پف است. در این جراحی برشی در خط مژه پایین و چربی و پوست اضافی حذف می شود. بلفارو پلک پایین به کاهش چروک های زیر چشم کمک خواهد کرد.

 

درباره عمل بلفارو پلک بالا

بلفارو پلک بالا به عنوان یک جراحی زیبایی رایج شناخته می شود که طی آن جراح پوست اضافی بالای پلک را برداشته و باعث جوانی چهره می شود. از آنجاییکه چشم ها از مهمترین اعضاء صورت به حساب می آیند زیبایی آنها در تمام سنین بسیار مهم است. بلفاروپلاستی معمولا در دهه 4 و 5 زندگی افراد انجام می شود و نتایج شگفت انگیزی ایجاد خواهد کرد. با این جراحی دید شما که به دلیل پوست افتاده پلک مختل شده بود بهبود می یابد. ظاهر پلک ها نیز پس از سپری شدن دوره بهبودی تغییر کرده و شما دیگر سنگینی چشم را که به دلیل افتادگی پلک اتفاق افتاده بود تجربه نخواهید کرد.

 

بلفاروپلاستی پلک بالا

مزایای بلفارو پلک بالا

بلفارو پلک بالا به بهبود زیبایی و عملکرد پلک ها کمک خواهد کرد و تاثیر مثبت زیادی بر کیفیت زندگی خواهد داشت که در ادامه ذکر شده است.

  • بهبود ظاهر صورت
  • کاهش پف و افتادگی پلک
  • افزایش میدان دید
  • بهبود اعتماد به نفس
  • جوانسازی چهره
  • کاهش چین و چروک پلک بالا

 

ماندگاری بلفارو پلک بالا

ماندگاری بلفارو پلک بالا حدود 5 تا 10 سال است زیرا با افزایش سن مجددا افتادگی پوست رخ خواهد داد. با اینحال پس از عمل بلفاروپلاستی همواره چشم های شما جوانتر از سن تان به نظر خواهد رسید.

قبل و بعد بلفارو پلک بالا

نتیجه بلفارو پلک بالا

نتایج بلفارو پلک بالا بر اساس تکنیک مورد استفاده 3 تا 6 ماه بعد مشخص می شود. زیرا با گذشت زمان تورم و کبودی برطرف شده و پوست بطور کامل بهبود خواهد یافت. این نتایج سالها ماندگار خواهد بود و شما می توانید از زیبایی و جوانی چشم ها لذت برده و دید بهتری را تجربه کنید.

مراقبت های قبل و بعد بلفارو پلک بالا

مراقبت های مناسب قبل و بعد بلفارو پلک بالا بسیار مهم بوده و نقش مهمی در کاهش عوارض و بهبود نتایج خواهد داشت.

  • قبل از جراحی از مصرف داروهایی مانند آسپرین و ضد التهاب ها خودداری کنید زیرا خطر خونریزی را افزایش می دهد.
  • از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید و با پزشک در رابطه با خواسته های خود صحبت نمایید.
  • پس از جراحی داروها تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • زخم ها را تمیز نگه داشته و از فشار و تحریک پلک ها خودداری کنید.
  • از فعالیت های شدید خودداری کنید و استراحت کافی داشته باشید.
  • موقع خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید تا تورم کاهش یابد.
  • قرار ملاقات های بعدی را جهت بررسی وضعیت پلک ها مورد نظر قرار دهید.

عوارض بلفاروپلاستی توسط غیر متخصص

عوارض بلفارو پلک بالا

در هر عمل جراحی خطر عوارض جانبی وجود دارد. بنابراین هرگونه نگرانی که ممکن است در مورد این خطرات داشته باشید با جراح خود در میان بگذارید. عوارض خاص بلفاروپلاستی عبارتند از:

  • برداشت بیش از حد پوست
  • خشکی و خارش چشم
  • اشک ریزی
  • تاری دید
  • خونریزی
  • سایش قرنیه
  • دوبینی
  • مشکلات زیبایی
  • قرینه نبودن پلک ها

 

سوالات رایج

بلفاروپلاستی چقدر طول می‌کشد؟

جراحی بلفارو پلک بالا بین 30 دقیقه تا 1 ساعت و بلفارو پلک پایین 1 تا 2 ساعت طول خواهید کشید.

دوره بهبودی بلفاروپلاستی

دوره بهبودی اولیه بلفاروپلاستی پس از حدود 1 ماه مشخص می شود. اما بهبودی کامل آن 6 ماه طول خواهد کشید.

آیا جای زخم بعد از جراحی باقی می‌ماند؟

احتمال باقی ماندن جای زخم وجود دارد اما چون آنها در بین چین پلک ها پنهان می شوند معمولا دیده نخواهند شد.

آیا بیمه هزینه بلفاروپلاستی را پوشش می‌دهد؟

بلفاروپلاستی اگر به عنوان یک جراحی زیبایی انجام شود تحت پوشش بیمه قرار نخواهد گرفت. اما اگر پزشک و کارشناسان پزشکی تائید کنند که این جراحی برای بهبود دید شما ضروری بوده به عنوان یک عمل درمانی هزینه ها توسط بیمه پرداخت خواهد شد.

 

منبع:

https://www.nuffieldhealth.com/treatments/blepharoplasty-eyelid-reshaping

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *